Mathematical Conferences Niš, Serbia, 13th Serbian Mathematical Congress

Font Size: 
УЧЕЊЕ У НАСТАВИ МАТЕМАТИКЕ ОТКРИВАЊЕМ
Miroslav Mladenovic

Last modified: 2014-01-19

Abstract


                                  Мирослав Б Младеновић Мирац
                                     Наставник математике
                                     ОШ „Браћа Миленковић“
                                   Село Шишава , Власотинце
                                               Србија
                                               miracyu@gmail.com

 Сажетак (резиме): Учење откривањем  једна  је од значајних наставних
метода у настави математике у основној школи.
Овом методом се развија самостално истраживачки рад у процесу наставе,
јер „вођењем“ наставника ученик је активан чинилац у наставном
процесу-да  открива чињенице, правила, доказује теореме и тражи путеве
у решавању проблемских задатака у којима се исказује неки проблем  из
живота.
        „Откривање“ као АКТ УЧЕЊА у настави математике, са осталим
савременим методама-нарочито методом учења путем решавања проблема;
преко конкретних примера се види да је веома успешна у погледу стицања
Самообразовања, самооцењивања ученика у настави математике.
    Најбројнија истраживања учења открићем извршена су у области
настави математике. То није случајно, јер су садржаји математике
најпогоднији за компоновање секвенци откривања и проблемских задатака
и праћење понашања ученика у процесу трагања и откривања. О методи
открића углавном се излаже у тесној вези са проблемским учењем

     Овде су исказани   практични примери примене методе учења
откривањем  у настави математике у решавању сложених проблемских
задатака у основној школи.

Кључне речи: математика,учење откривањем, „откривање“, акт учења,
,проблемски задаци,  примери,

                                                        *

Abstract (summary):- Discovery learning is one of the most important
teaching methods in teaching mathematics in grade school.
This method develops independent research in the teaching process,
because "running" the student teacher is an active factor in the
educational process-that reveals the facts,   rules, theorem proving
and seeking ways to solve the problem assignments given for the
problem of life.
"Disclosure" as the act of learning in mathematics, with other modern
methods-particularly the method of learning through problem solving,
through concrete examples can be seen that it is very successful in
terms of acquiring
Self-education, self-assessment of students in mathematics.
    The largest research study conducted discovery in the field of
teaching mathematics. This is not by chance
 , because the contents are most suitable for composing mathematics
sequence detection and tracking tasks and problem-solving behavior of
students in the process of search and discovery. A method is presented
findings generally closely related to problem-oriented learning
Here are shown examples of practical application of discovery learning
methods in teaching mathematics in solving complex problem tasks in
elementary school.

Keywords: mathematics, discovery learning, "discovery", the act of
learning, problem-solving tasks, examples,