Mathematical Conferences Niš, Serbia, 13th Serbian Mathematical Congress

Font Size: 
ПРИМЕНА РАЗЛИЧИТИХ ОБЛИКА ИНДИВИДУАЛИЗИРАНЕ НАСТАВЕ МАТЕМАТИКЕ
Miroslav Mladenovic

Last modified: 2014-01-19

Abstract


Мирослав Б. Младеновић
Наставник математике
ОШ „Браћа Миленквић“ село Шишава
Власотинце Србијa
                                      

                    e mail :miracyu@gmail.com


 Сажетак (резиме):-Индивидуализована настава. Није баш нека новост
нашег времена, али је потреба нашег времена. Том питању се посвећује
изузетна пажња у многим земљама, а у последње време и код нас.
Резултати диференцирцијалне психолофгије, а такође теориска и
емпириска истраживања у педагогији, дидактици-открили су постојање
значајних индивидуалних разлика између ученика.
Основна тенденција индивидуализиране наставе јесте оптимално коришћење
споосбности  да би  се оставрио развојни максимум код свих ученика.
У педагошкој периодици постоје различити  облици индивидуалзиране
наставе: Наставни листићи, задаци различитих нивоа тежине,
програмирано учење, индивидуализација у слободним активностима,
додатној настави, допунској настави и д.
Методика индивидуализованог рада усмерена је на то да ученици:
-науче самостално да мисле и уче,
-раде појединачно у мањим или већим групама,
-упоређују своје резултате са резултатима других ученика,
Максимилно развијају и самосталност у непрекидном прихватању нових задатака.
Сваки индивидуализовани рад је самосталан рад, ученицима омогућује
изградњу навика за живот, рад и учење, како појединачног тако и
колективног.
Захтеви за индивидуализовани-самосталан рад, обично се дају у виду
дидактичког материјала, радних листова, а могу бити конституисани на
више начина.
Задаци са два или више нивоа тежине:-
       -Израда индивидуалних листова (картона) за сваког ученика захтева
        доста времена, па се зато прибегава састављању задатака на два или
        три нивоа тежине,
-       Сваки задатак (лист) има три варијанте:лакшу, тежу и најтежу.
Унутар сваке групе задатака по тежини задаци су распоређени поступно и
систематично (од лакших, ка тежим, по логичкој структури).
У експерименту с применом овог облика наставе (у експерименталним
одељењима) ученици су подељени у три групе; свака група ради
самостално своју варијатну задатака, док се у контролним одељењима
решавају исти задаци средње тежине.
Илустарција примера из праксе.


 Кључне речи:  Индивидуализација. Настава. Методе. Облици. Примена.

                                      *

 Sažetak (summary):-Individualized instruction. Not just a novelty of
our time, but the need of our time.
This issue is devoted special attention in many countries, and lately
in our country.
Diferencircijalne psiholofgije results and also theoretical and
empirical research in pedagogy, didactics-discovered the existence of
significant individual differences among students.
The basic tendency of individualized instruction is most of
spoosbnosti yet made to the maximum development of all students.
The family there are different types of periodicals individualzirane
teaching: Teaching papers, tasks of different difficulty levels,
programmed learning, individualization of leisure activities,
additional classes, remedial classes and d.
Methods of individualized work is focused on to the students:
-Learn to think independently and learn,
-Work individually in smaller or larger groups,
-Compare their results with other students,
Maksimilno develop independence and acceptance of continuing new tasks.
Each individualized work is independent work, students to build habits
for life, work and study, both individual and collective.
The requirements for the individualized-independent work, are usually
given in the form of teaching materials, worksheets, and can be
constituted in several ways.
Tasks with two or more levels of difficulty: -
       -Preparation of individual sheets (cards) for each student requires
        long time, so resorts to drawing tasks in two or
        three difficulty levels,
- Each task (leaf) has three variants: a lighter, harder and hardest.
Within each group of tasks by the weight assigned tasks are gradually
and systematically (from mild, to severe, the logical structure).
In the experiment with the application of this type of education (in
the experimental classes), students are divided into three groups,
each group working independently varijatnu his performance while in
the control classes deal with the same tasks of medium difficulty.
Ilustarcija practices.


 Ključne words: Individualization. Teaching. Methods. Shapes. Of applications.