Last modified: 2014-03-17
Abstract
Настава математике има велику улогу и значај у образовању не само зато што пружа знања потребна ради примене у реалном животу, већ и због тога што снажно утиче на развој математичких способности ученика. Идеја овог рада је да одговори на питање које су то способности потребне ученику за успешно решавање математичких проблема, а самим тим и бављење математиком и да се покаже улога и значај решавања проблемских задатака на развој математичких способности ученика. У овом раду је извршен избор проблемских задатака из садржаја наставе математике за ученике четвртог разреда основне школе у вези са квадром и коцком.
Решавањем проблемских задатака из наведених области извршен је утицај на развијање следећих способности ученика:
- апстрактно бројање;
- апстрактно сабирање и множење;
- флуентност идеја и решења;
- посматрање, упоређивање и мерење и
- логичко размишљање и закључивање.
Овај рад је део експерименталног програма реализованог са ученицима четвртог разреда основних школа у Лепосавићу, Звечану и Косовској Митровици. Применом овог програма из области квадра и коцке извршили смо проверу хипотезе која се односи на трајност и стабилност стечених знања као и на разумевање математичких својстава и законитости, те примене алгоритама, чињеница и информација.