Mathematical Conferences Niš, Serbia, 13th Serbian Mathematical Congress

Font Size: 
Мере геометријских објеката као граничне вредности у основној школи (проблем уситњавања, нагомилавања-утврђивање границе нагомилавања)
Ljubiša Dinić

Last modified: 2014-01-19

Abstract


Идеја овог рада је да се ученицима у основној школи, представи обим и површина  круга ( и делови круга) преко познатих појмова уписивањем и описивањем правилног многоугла у исти круг. (Архимедова идеја). Супротно идеји да се користе врпца-канап  да би се дошло до односа обима и пречника круга.

Сагласно са том идејом да се ученицима у основној школи  запремина (образац) праве кружне купе представи описивањем и уписивањем правилне пирамида у и око поменуте купе. (слична идеја може да се уради и за ваљак)

И на крају, користећи горе наведене идеје и користећи сличност троуглова дочарати ученицима основне школе површину лопте-сфере уписивањем - описивањем  у њој и око ње зарубљене купе које су настале ротациом правилних многоуглова уписанаихописаних у и око круга (који генерише лопту) који ротира са тим многоугловима око исте осе ротације.